h1

13,5 miljoner Pund!

2012 05 11

Nedan ett brev från en generös person som erbjuder mig en massa pengar. Han har till och med bemödat sig att maskinöversätta brevet till något som är nästan men inte helt olikt svenska. Varför försöker någon med detta?

Från Mr.Michel Demaré,
Vice ordförande / ledamot i revisionsutskottet,
UBS Investment Bank,
1 Finbury Avenue EC2M 2PP Storbritannien.

Jag Mr.Michel Demaré från Harlesden, nordvästra London, England. Jag arbetar med UBS Investment Bank London. Jag skriver dig från mitt kontor som kommer att vara en enorm fördel för oss båda. I min avdelning, som är vice ordförande och även medlem i revisionsutskottet, USB investeringsbanken London, jag upptäckte en övergiven summan av £ 13.5Million (Tretton miljoner femhundra tusen Great British Pounds) på ett konto som tillhör en av våra utländska kunder Late Mr Don Shaw som tyvärr miste livet i en bilolycka.

Vid valet av kontaktar du är upphetsad av geografisk karaktär av var du bor, i synnerhet på grund av känslighet för transaktionen. Och sekretessen här. Just nu är fonden ligger outtagna i vår bank och det finns ingen anhöriga nämnde i sitt fil och banken har tappat målet att hitta någon av hans släkting. Jag har personligen varit
tappat målet att hitta de anhöriga i 3 år nu, jag söker ditt medgivande att presentera dig som de närmast anhöriga / Kommer bidragsmottagaren till den avlidna så att intäkterna från detta konto värderas till 13,5 miljoner pund kommer att överföras till ditt bankkonto som nästa anhöriga till Late Mr Don Shaw.

Detta kommer att betalas ut eller delas i dessa procentsatser, 60% för mig och 40% för dig. Allt jag behöver är att ladda upp dina uppgifter i vår bank databassystem som anhöriga till Late Mr Don Shaw. Allt jag behöver nu är din ärliga samarbete, sekretess och pålitlighet för att vi ser denna transaktion igenom. Vänligen du måste hålla denna transaktion 100% hemligt på grund av min ställning här i min bank.

Jag fick din kontakt från ditt land internationell affärsverksamhet information här i London, bestämde jag mig för att kontakta dig hoppas att du hittar den här affären intressant. Var på din bekräftelse av detta meddelande och ange ditt intresse jag kommer förse dig med mer information. Endeavor att meddela mig ert beslut så snart som möjligt. Jag kommer att vilja investera mina egen andel 60% i ditt land.

Ge mig följande: som vi har 7 dagar att köra igenom det. Detta är mycket brådskande TACK.

1. Ditt namn:
2. Din Direkt Mobilnummer:
3. Din Kontakt Adress:
4. Din ålder:

Hälsningar,
Mr.Michel Demaré
+447035919342, +447700089030

One comment

  1. Fick det där på min arbetsmail och man blir ju genast lockad… eller inte. Den andra paragrafen hade jag lite roligt åt då man tappar tråden totalt.



Kommentera

